Naïf omarmt de kracht van lezen als partner van De Nationale Voorleesdagen

Naïf x Voorleesdagen.png
  • png

Als verzorgingsmerk met een missie om ouders te ondersteunen in de zorg voor hun kleintjes, omarmt Naïf het belang van lezen tijdens de eerste duizend dagen van een kind. Daarom is het bedrijf partner van De Nationale Voorleesdagen, georganiseerd door Stichting CPNB en Stichting Lezen.

Lezen doet allerlei belangrijke dingen voor kinderen, zeker ook tijdens die eerste duizend dagen. Ze leren nieuwe woordjes, ontdekken klanken, en ze leren over de wereld en hoe ze hun eigen plek hierin kunnen vinden. Bovendien versterkt het voorleesmoment de band tussen ouders en kinderen, en het creëert een fijne avondroutine. Naïf gelooft in het belang van deze momenten en is dan ook trots om partner te zijn van De Nationale Voorleesdagen.

"Als vader weet ik dat het einde van de dag met kinderen soms behoorlijk chaotisch kan zijn,” zegt Jochem Hes, oprichter van Naïf. “Bij Naïf willen we ouders helpen een fijne en enigszins stressvrije routine te creëren waar zowel kinderen als ouders van kunnen genieten. Het voorleesmoment is een waardevolle toevoeging aan deze routine, en het versterkt de band tussen ouders en kinderen op een bijzondere manier."

Voorlezen gaat voor

De Nationale Voorleesdagen, die plaatsvinden van 24 januari tot en met 3 februari, vormen het grootste boekenfeest voor kinderen van 0-6 jaar. Dit jaar staat de week in het teken van 'Voorlezen gaat voor!' en Naïf sluit zich vol enthousiasme aan bij dit thema. Het merk begrijpt dat de avonden soms hectisch zijn, en daarom willen ze ouders ondersteunen in het creëren van een rustig moment door samen een boekje te lezen. Van een ontspannend bad tot kalmerende huidverzorging en een verhaaltje voor het slapengaan. Bad, boek, bed. Daarom ontvangen ouders van maandag 15 januari t/m zondag 28 januari bij aankoop van twee Naïf producten bij Etos een gratis kartonnen boekje, gebaseerd op het Prentenboek van het Jaar, Help! Een verrassing! Het boekje O jee, een logé! neemt kinderen mee in de routine van de dag, zodat ze leren wat de stappen zijn voor ze lekker gaan slapen!

Om dit te vieren, organiseert Naïf op woensdag 17 januari voorleesmiddagen bij Etos Gelderlandplein en Etos IJburglaan in Amsterdam, van 15.30 uur tot 16.00 uur. Hier zullen influencers Lizzy van der Ligt en Leslie Keijzer het Prentenboek van het Jaar voorlezen. Iedereen is (gratis) welkom.

6CD8216E-8801-43F0-A0C7-B912E2F4860D 2.JPG
  • JPG
6CD8216E-8801-43F0-A0C7-B912E2F4860D 2.JPG

Echt voor alle ouders!

Om lezen toegankelijk te maken voor alle families, ontvang je nu bij elke bestelling via de Naïf webshop een 'gratis' jeugdlidmaatschap van de bibliotheek. In samenwerking met bibliotheken en Stichting CPNB proberen ze zo de drempel voor het lezen en lenen van boeken nog lager te maken. Het jeugdlidmaatschap van de bibliotheek is sinds 1 juli 2022 gratis voor iedereen onder de 18, maar dat is nog niet bij iedereen bekend. Met deze actie willen ze gezinnen bewust maken van deze mogelijkheid en lezen voor iedereen makkelijk maken.

Duik met Naïf in de wereld van lezen tijdens De Nationale Voorleesdagen en maak die avonden net iets minder chaotisch en een stuk leuker. Voor een goede start van die eerste duizend dagen!

- Einde persbericht -

Over Stichting CPNB

Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek zet de lezer centraal en wil het leven van mensen verrijken door ze meer boeken te laten lezen. Een boek kan zoveel doen: taal en geletterdheid maken het verschil in de ontwikkeling van mensen, boeken zorgen voor verrijking en verdieping, verhalen bieden ontspanning en ontsnapping. En natuurlijk is een boek een mooi cadeau met grote meerwaarde. Om zoveel mogelijk mensen in aanraking te laten komen met het boek en een gang naar boekhandel en bibliotheek te stimuleren initieert CPNB diverse campagnes en activiteiten. Dit gebeurt samen met Hebban.nl: de grootste lezerscommunity van Nederland die sinds 2021 onderdeel van de CPNB is. CPNB werkt altijd vanuit het collectief van boekhandels, bibliotheken en uitgeverijen. Bekende merken van Stichting CPNB zijn De Nationale Voorleesdagen, Boekenweek, Zomerlezen, Boekenweek van Jongeren, Kinderboekenweek, Nederland Leest en Hebban.nl.

Over De Nationale Voorleesdagen

De Nationale Voorleesdagen 2024 worden op woensdag 24 januari ingeluid met Het Nationale Voorleesontbijt en duren tot en met zaterdag 3 februari. De campagne stimuleert het voorlezen aan kinderen die zelf nog niet kunnen lezen en benadrukt de voordelen van het (voor)lezen, waaronder het positieve effect op woordenschat, spelling en sociaal-emotionele ontwikkeling. Het Prentenboek van het Jaar 2024 is Help! Een verrassing! van Miriam Bos (Lemniscaat). Tijdens De Nationale Voorleesdagen is het Prentenboek van het Jaar als mini-editie te koop in de boekhandel voor €5,75. Meer informatie via www.nationalevoorleesdagen.nl.

Over Naïf Care

Naïf wordt in 2013 geboren als Jochem Hes en Sjoerd Trompetter allebei vader worden en letterlijk met hun handen in de babyproducten zitten. Als ze zien wat voor troep er in veel producten zit, besluiten ze dat dit anders moet. Hun missie? Goede verzorging voor de hele familie, zonder schadelijke stoffen voor de planeet. Zo veranderen we de wereld van de persoonlijke verzorging.

Wij maken producten die goed zijn voor de volgende generatie. We geloven dat duurzaamheid de enige toekomst is en dat wat we nu doen, het verschil kan maken. Daarom zijn al onze producten vrij van microplastics en schadelijke ingrediënten, en bomvol ingrediënten van natuurlijke oorsprong (voor minstens 90 procent). We kiezen altijd de beste optie, voor jou, je kind én de planeet. En we beloven je een ding: we zullen je nooit producten verkopen die we niet voor onze eigen kinderen zouden gebruiken. Wij maken ons zorgen over de ingrediënten, zodat jij dat niet meer hoeft te doen. En dus weer naïef de winkel binnen kan stappen! Leuk toch?