It's time for a change!

Plasticvrije billendoekjes, nu ook met lotion, voor een schonere toekomst

In 2020 introduceerden we met trots het allereerste plasticvrije billendoekje in Nederland, de start van onze Cheeky Revolution. We beseften dat het de hoogste tijd was voor verandering. Met zo'n kleintje gaan er namelijk behoorlijk wat billendoekjes doorheen (gemiddeld 14.000 per kind!), en die zijn allemaal gemaakt van plastic. Als ouder kun je dus echt het verschil maken. Naast onze vertrouwde plasticvrije billendoekjes met puur water, lanceren we nu onze plasticvrije lotion billendoekjes: ideaal voor de billetjes die wat extra verzorging verdienen!

• jpg

Zorgeloos verzorgen

Als ouder van een kleintje lijkt het soms alsof je de hele dag aan het verschonen bent. En laten we eerlijk zijn, dat verloopt meestal niet als die perfecte momenten op tv of sociale media. Het is vaak een onvoorspelbaar, chaotisch en bijna komisch tafereel: rennend achter je kind aan, luiers die niet snel genoeg worden gewisseld en doekjes die als confetti door de lucht dwarrelen. Wij willen alle ouders helpen om zo goed mogelijk voor hun kind te zorgen, zonder onnodige zorgen. Hoewel we de verschoningsmomenten niet soepeler kunnen maken, kunnen we ze wel zorgeloos maken door doekjes te ontwikkelen met natuurlijke ingrediënten, speciaal samengesteld om de babyhuid te verzorgen terwijl ze tegelijkertijd effectief reinigen. Onze nieuwe lotiondoekjes, verrijkt met aloë vera en bamboe-extract, doen precies dat.

Plasticvrij, hoe zit dat?

Al onze billendoekjes zijn volledig plasticvrij. Traditionele billendoekjes worden gemaakt van polyester, een chic woord voor plastic. Een pakje bevat evenveel plastic als 2 PET-flessen. Dat betekent dat je per kind zo'n 475 plastic flessen weggooit. Door te kiezen voor plasticvrije doekjes maak je als ouder dus veel impact. Sinds de lancering van onze billendoekjes hebben we samen met onze klanten al meer dan 4 miljoen plastic flessen bespaard. En we zijn blij te zien dat we niet alleen zijn: inmiddels is 20 procent van de verkochte billendoekjes in Nederland plasticvrij. Door de introductie van onze plasticvrije lotion billendoekjes, hopen we dat er straks echt geen reden meer is om plastic doekjes te kopen.

Schermafbeelding 2023-10-09 om 10.03.13.png
  • png

Geen plastic, Maar wat dan wel?

Wij willen de markt veranderen, en dus proberen we altijd een stapje voor te blijven. Onze doekjes zijn gemaakt van het een duurzamer materiaal: VEOCEL™ Lyocell, een vezel op basis van natuurlijke houtpulp. Het verschil met viscose is dat lyocell op een milieuvriendelijke manier wordt geproduceerd, zonder schadelijke chemicaliën. Het lyocell dat we gebruiken, komt van snelgroeiende Eucalyptus bomen uit duurzame bossen. Het resultaat is een duurzamer doekje dat zacht én stevig tegelijk is.

Laten we samen het verschil maken en de beste verzorging combineren met minimale impact. Met onze plasticvrije billendoekjes zorgen we niet alleen voor onze kinderen, maar ook voor de wereld waarin ze opgroeien. Doe mee met onze cheeky revolution!

Naïf, yes we are!

Prijs per pakje: €3,99

lotion wipes hands.png
lotion wipes baby.png
8720938341052_3.png
8720938341052_2.png
8720938341052_4.png
8720938341052_1.png

Over Naïf Care

Naïf wordt in 2013 geboren als Jochem Hes en Sjoerd Trompetter allebei vader worden en letterlijk met hun handen in de babyproducten zitten. Als ze zien wat voor troep er in veel producten zit, besluiten ze dat dit anders moet. Hun missie? Goede verzorging voor de hele familie, zonder schadelijke stoffen voor de planeet. Zo veranderen we de wereld van de persoonlijke verzorging.

Wij maken producten die goed zijn voor de volgende generatie. We geloven dat duurzaamheid de enige toekomst is en dat wat we nu doen, het verschil kan maken. Daarom zijn al onze producten vrij van microplastics en schadelijke ingrediënten, en bomvol ingrediënten van natuurlijke oorsprong (voor minstens 90 procent). We kiezen altijd de beste optie, voor jou, je kind én de planeet. En we beloven je een ding: we zullen je nooit producten verkopen die we niet voor onze eigen kinderen zouden gebruiken. Wij maken ons zorgen over de ingrediënten, zodat jij dat niet meer hoeft te doen. En dus weer naïef de winkel binnen kan stappen! Leuk toch?